Parę ciekawych faktów na temat Agencji marketingu bezpośredniego

Posted on 15/04/2022 7:34am

Co przychodzi ci w pierwszym momencie na myśl, kiedy słyszysz: marketing bezpośredni? Większości ludzi kojarzy on się z nachalnymi akwizytorami, zakłócającymi pokój domowy w najmniej właściwych momentach.


wynajem aut wrocław


To niezbyt poprawne skojarzenie, ponieważ sprzedaż face-to-face jest jedynie niewielką częścią owej idei.


Wszystko rozpoczęło się pod koniec dziewiętnastego stulecia, gdy to firma Sears opublikowała pierwszy katalog wysyłkowy. Propozycja skierowana była głównie do zamieszkujących odległe tereny wiejskie rolników, rzadko bywających w większych miastach, gdzie umiejscowione były sklepy tejże marki. Tym sposobem Sears otworzył innowacyjny, kanał dystrybucji - marketing bezpośredni. Nie oczekiwał, aż klient zjawi się w punkcie handlowym albo przeczyta reklamę w prasie - sam zwrócił się do odbiorcy, dając jednocześnie możliwość wysłania informacji zwrotnej, zatem zamówienia. Współcześnie przedsiębiorstwa często organizują rozliczne konkursy dla nabywców. Organizacja konkursów ma być lepem dla konsumenta- organizacja konkursów.


Pośród standardowych instrumentów bezpośredniego marketingu wymienia się pocztę tradycyjną oraz elektroniczną, spotkania face-to-face oraz reklamę w internecie. Główną ideą jest tu to, że odbiorca nie musi pójść do sklepu, by poznać propozycję jak też dokonać kupna - otrzymuje kompletne informacje na temat wyboru oraz możność nawiązania zwrotnego kontaktu w celu realizacji zamówienia.




Podstawowym instrumentem współczesnego marketingu bezpośredniego jest baza danych o konsumentach, zawierająca nie jedynie informacje socjodemograficzne lecz też głębsze wiadomości na temat ich aktywności w sieci, poprzednich zakupów itp. Aby opracować kampanię dane te muszą być zestandaryzowane.

Zaprezentowana porada jest dla Ciebie praktyczna? W takiej sytuacji sprawdź poza tym inne tego typu posty i zobacz więcej wskazówek (http://studioprinter.pl/oklejanie-witryn/).

Standaryzacja danych wymaga określenia średniej a także odchylenia standardowego- standaryzacja danych.

Tags: zakup, sposób, asortyment, lokal