Jakie są rodzaje szkoleń? Czy warto się szkolić? jakiego typu szkolenia się najbardziej powszechne?

Posted on 25/07/2020 8:03am

Jedną z najbardziej istotnych sposobów rozwoju pracownika, czyli przykładowo zdobywania kompetencji, są szkolenia dla pracowników. W sumie mogą obejmować każde zagadnienie, mogą być również realizowane poprzez firmy wewnętrzne oraz najmowane firmy zewnętrzne. Mogą to być zamknięte, jak i szkolenia otwarte Wrocław. Jakie można wyróżnić najważniejsze rodzaje szkoleń?

pracownicy
Author: NASA ICE
Source: http://www.flickr.com
Bardzo znane są szkolenia zawodowe. Pozwalają one zatrudnionemu na nabycie nowych zdolności oraz wiedzę w dziedzinie wymagań określonego stanowiska pracy. Organizowane są, gdy pracownik nie dysponuje potrzebną wiedzę do tego, aby móc najbardziej kompetentnie wykonywać obowiązki służbowe. Ważne jest także, iż służą podniesieniu kompetencji pracownika. Takie szkolenia mogą być robione przez firmę wewnętrzną. Ma to miejsce wtedy, gdy pracownik (sprawdź promocje na ocena ryzyka zawodowego pracownik biurowy bhp-online) szkoli się od pozostałych pracowników. Tego typu szkolenia bardzo często organizowane są dla całych grup pracowników.

Kolejne szkolenie jest bardzo znane, ponieważ obowiązkowe. To szkolenia Bezpieczeństwa i Higieny Pracy. Są określone przez Kodeks Pracy i różnorakie ustawy. Przejść je jest zmuszony każdy z pracowników, który rozpoczyna pracę w danym miejscu. Tego rodzaju szkolenia przeprowadza uprawniona osoba. Przy zatrudnianiu realizowane jest podstawowe, wstępne szkolenie BHP. Tego typu szkoleń oczywiście nie powinniśmy wpisać do Curriculum Vitae, nie poprawiają one kompetencji pracownika. Na pewno zaś to robią szkolenia z kompetencji miękkich. Tego typu szkolenia powinny nauczyć pracownika niełatwej sztuki sobie w sytuacjach, jakie wymagają posiadania właściwych umiejętności osobowościowych. Dość mocno poszerzają oraz uzupełniają wachlarz zachowań, technik i umiejętności w określonych obszarach.



kompetencje miękkie
Author: Juhan Sonin
Source: http://www.flickr.com
Najbardziej powszechnymi szkoleniami z tej dziedziny są szkolenia z umiejętności komunikacji, szkolenia w negocjacjach lub szkolenia sprzedażowe. Szkolenia interpersonalne są natomiast dosyć specyficzną odmianą szkoleń miękkich, jakie odnoszą się do rozwoju umiejętności psychologicznych. Ostatni typ - szkolenia językowe to następna forma wzbogacania kompetencji pracownika. Znajomość języka obcego jest obecnie niezwykle istotna, tak więc tego rodzaju szkolenia są dość popularne.

Tags: PRacownik, sprzedaż, firma, CV